
Ondernemen is soms best spannend!
Ondernemen is soms best spannend. Zo zul jij dat voelen en zo voel ik dat ook. Daar zijn we ondernemers voor. Ondernemen gaat met ups and downs. Die downs kunnen je soms verschrikkelijk onzeker maken. Al helemaal als je te maken krijgt met een situatie die je niet hebt voorzien. Maar uiteindelijk leiden alle wegen naar Rome. Ook die van jou.
Sprookjes en mooie praatjes
Marketing is niet het wondermiddel. Het wordt wel vaak gedacht. We zetten er een marketeer op en dan komt het goed. Waar het eigenlijk om gaat, is dat je erachter komt wat je klant beweegt. Dat is waar het om gaat. Als je eenmaal over die sleutel beschikt dan vind je altijd wel je weg. Dan maakt de grootte van je onderneming ook niet meer uit. Of je nu werkt als ZZP-er en of je nu op een commerciële afdeling van een corporate werkt.
Uitbesteden?!
Vaak wordt ook gedacht dat het uitbesteden van je marketing alleen is weggelegd voor de grotere ondernemingen. Dat is niet zo. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Een daarvan ben ik. Met alle liefde voor mijn vak help ik je met je plan, je marketingcommunicatie en bekijk ik met je hoe we de klantbeleving binnen jouw onderneming kunnen verbeteren. Op een manier die bij jou past.
Uiteindelijk gaat het om de knikkers.
Ook sales speelt daarbij een belangrijke rol. Marketing moet je eigenlijk zien als een booster, een opwarmer. Maar uiteindelijk moet er ook verkocht worden. Vandaar dat ik ook met regelmaat salesmedewerkers coach ter verbetering van hun marketingvaardigheden. Want hoe beter sales marketing kan aansturen des te groter de kans op succes
Resultaatgericht.
Het is niet altijd even makkelijk om je marketinginspanningen meetbaar te maken. Maar met behulp van moderne technieken en het slim verbinden van je kanalen kun je heel veel te weten komen over wat je klant daadwerkelijk beweegt. Mocht je ook worstelen met commerciële vraagstukken? Of zit je misschien krap qua werkcapaciteit? Dan nodig ik je uit om er eens samen naar te kijken. Want zoals ze zeggen, twee weten meer dan een. Tot snel!
Alles begint met een plan. Dat hoeft geen heel boek te zijn. Al is het maar een A4. Belangrijk is dat je erover hebt nagedacht. Hoe sta jij als organisatie in relatie tot de markt en je product? Waar ligt je doel? Wat wil je bereiken? En, hoe ga je dat doen? Dan is het handig om een plan te hebben
Marketing communicatie. Contentmarketing speelt in elk plan een grote rol. Hoe kom je professioneel voor de dag. Wat wil je daarbij uitstralen en hoe doe je dat om naar je doelstelling toe te werken. Daarvoor zul je goed naar de markt moeten kijken en je creativiteit telkens moeten aanzwengelen. Vind je dat lastig? Dan wil ik je daar best bij helpen.
Neuromarketing wordt steeds belangrijker in onze communicatie. Dat komt omdat we ons steeds bewuster worden van alle informatie die we onbewust opslaan. Het toepassen van bepaalde triggers kan succesvol zijn voor je communicatie. Of iets voor jou werkt is van meerdere factoren afhankelijk maar zeker de moeite waard.
Er wordt doorgaans heel veel energie gestoken in het vinden van nieuwe klanten. Daarbij gaan we voorbij dat het behouden van klanten vaak veel minder energie kost. En dan hebben we het nog niet over inspanningen in tijd en geld. Want, hoe zorg je er nu voor dat je je bestaande klanten niet vergeet?